שר האנרגיה לשעבר: "לא צריך לזרוק את ההישגים של נתניהו לפח"

    אסתי פלד No Comments on שר האנרגיה לשעבר: "לא צריך לזרוק את ההישגים של נתניהו לפח"

    נתניהו הצליח לעשות יחסי ידידות ושלא ירקו את זה לפח כל דיבור שבנט יתווך. הם לא שומרים על פאסון ובנט ולפיד עושים שטויות | הממשלה מאוד מעורערת, היא צריכה את הפגרה שתתחיל בעוד כעשרה ימים. היא לא מצליחה כבר להעביר חוקים | באופן פורמלי היא נחשבת ממשלה אבל היא מורכבת מפירורי סיעות

    צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר האנרגיה לשעבר, יובל שטייניץ בראיון לאבי מימרן ב"מהדורה המרכזית": ישראל הפכה למעצמת אנרגיה, אנחנו לא תלויים ברוסיה ולא באף מדינה אחרת. יש לנו מאגרים גדולים ויכולת הפקה ושאיבה. יש גם מתקן אידוי בסמוך למצרים"

    על המלחמה באוקראינה אמר חה"כ שטייניץ: "טלטלה עולמית חריפה ביותר, מקווים שזה לא ייגרר למלחמת עולם שלישית. מקווה שזה לא יהפוך למלחמה קרה או לחצי מלחמה קרה, גם צבא אוקראינה לא מצליח לבלום, יש סיפורי גבורה אבל הם רק מתבצרים בערים"

    "שום מדינה באירופה לא מסייעת למלחמה נגד מה שרוסיה עושה ולכן אנחנו צריכים לקחת את זה לתשומת ליבנו. אני לא מופתע בכלל, גם בעבר המערב וארצות הברית לא עשתה כלום. גם במלחמת העולם השנייה, השואה, גרמניה פלשה להונגריה, פולין צ'כוסלובקיה ופגעה בבריטניה. ארצות הברית התערבה רק כאשר פגעו בה בפרל הרבור"

    "אני לא מבין את ההתנהלות של ממשלת ישראל הנוכחית בסוגיית איראן. אף אחד לא יעזור לנו ואנחנו חייבים למנוע מאיראן נשק גרעיני. אני משוכנע שפוטין היה פועל אחרת לו היה יודע שהאוקראינים לא ייכנעו במהרה ויוטלו עליו סנקציות כל כך קשות. אבל אני לא מצפה מארצות הברית ומהמערב, גם אוקראינה אינה חלק מברית נאט"ו".

    "אגיד לך, אני מבין את ההתנגדות הרוסית להצטרפות אוקראינה לברית נאט"ו הרי היא נוסדה כנגד רוסיה והרי מוסקבה קרובה מאוד לאוקראינה אבל אני לחלוטין לא מסכים עם התוקפנות שלה. אנחנו צריכים להלך בין הטיפות; בשתים עשרה השנים האחרונות נתניהו הצליח לפתח מערכת יחסים עם רוסיה ולא צריך לזרוק את כל ההישגים האלו לפח. לצערי המדינה ומשרד החוץ מתהדרים בהישגים ומנסים לתווך בים המדינות. אנחנו צריכים להיזהר ולשמור על שקט בנושא הזה".

    "האמת ההיסטורית מורכבת, יש לדעתי כאלפיים וחמש מאות חסידי אומות העולם. אבל מרבית ממשתפי הפעולה היו האוקראינים. לאוקראינה אין את הרקורד הכי טוב בנושא השואה, אין להם מה להתפאר בתפקוד שלהם בשואה. יש כאלו כמו הדנים, ההולנדים שעזרו ליהודים אבל אוקראינה לא הייתה כזאת. אנחנו מביאים להם סיוע הומניטרי גדול מאוד אבל לא צריך להזכיר את העניין הזה".

    אני חושב שהממשלה מאוד מעורערת, היא צריכה את הפגרה שתתחיל בעוד כעשרה ימים. היא לא מצליחה כבר להעביר חוקים. בקושי אפשר לקרוא לה ממשלה, באופן פורמלי היא נחשבת ממשלה אבל היא מורכבת מפירורי סיעות"



    0 תגובות